Zakon o izmenama i dopuna ZPPP donet 03.07.2014. Sl.Glasnik Srbije br. 68/14 |
Napomena priređivača: ovaj propis je ''/ објављен ''Сл. Гласник Србије'' бр.68/14 дана 03.07.2014. године, а примењује се од 04.07.2014. године/, a prekucao ga je sa medija:На основу члана 112. став 1. тачка 2. Устава Републике Србије, доносимУКАЗо проглашењу Закона о изменама и допунама Закона о пореском поступку и пореској администрацијиПроглашава се Закон о изменама и допунама Закона о пореском поступку и пореској администрацији, који је донела Народна скупштина Републике Србије на седници Петог ванредног заседања у 2014. години, 3. јула 2014. године.ПР број 34У Београду, 3. јула 2014. годинеПредседник Републике,Томислав Николић, с.р.ЗАКОНо изменама и допунама Закона о пореском поступку
и пореској администрацијиЧлан 1.У Закону о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка, 93/12, 47/13 и 108/13), у члану 2. став 2. мења се и гласи:„Овај закон примењује се и на камате по основу доспелог, а неплаћеног пореза и трошкове поступка принудне наплате пореза (у даљем тексту: споредна пореска давања).”Члан 2.У члану 2а став 2. речи: „покретања, вођења и изрицања казни у првостепеном прекршајном поступку у вези са јавним приходима из става 1. овог члана” замењују се речима: „издавања прекршајног налога”, а после речи: „за пореске прекршаје” додају се речи: „надлежном прекршајном суду,”.Члан 3.У члану 7. став 1. тач. 1) и 2) реч: „порескопрекршајном” замењује се речима: „прекршајном, предистражном”.У ставу 3. реч: „порескопрекршајном” замењује се речима: „прекршајном, предистражном”.У ставу 6. тачка 3) реч: „порескопрекршајног” замењује се речима: „прекршајног, предистражног”.Став 7. мења се и гласи:„Пореска управа квартално, са пресеком стања на последњи дан у последњем месецу квартала, објављује на својој интернет страни назив, односно име и презиме, ПИБ и износ пореског дуга пореских дужника, и то правних лица са пореским дугом у износу од 20.000.000 динара и вишем и предузетника са пореским дугом у износу од 5.000.000 динара и вишем, чиме обавеза чувања службене тајне није повређена.”Члан 4.У члану 10. став 2. тачка 1) реч: „наплаћеног” замењује се речју: „плаћеног”.У тачки 4) реч: „уплаћени” замењује се речју: „плаћени”.У ставу 3. реч: „наплаћеног” замењује се речју: „плаћеног”.Додају се ст. 6. и 7, који гласе:„Ако порески обвезник предаје документ на језику и писму који код пореског органа нису у службеној употреби у складу са законом којим се уређују службена употреба језика и писама, порески орган ће одредити рок који не може бити краћи од пет дана у којем ће порески обвезник доставити оверени превод на српски језик.Ако порески обвезник у остављеном року не достави оверени превод из става 6. овог члана, сматра се да документ није ни поднет.”Члан 5.У члану 11. став 1. мења се и гласи:„Пореска управа, у оквиру послова државне управе, води првостепени и другостепени порески поступак, јединствени регистар пореских обвезника и пореско рачуноводство, процењује тржишну вредност непокретности у складу са законом, открива пореска кривична дела и прекршаје и њихове извршиоце, надлежном прекршајном суду подноси захтеве за покретање прекршајног поступка за пореске прекршаје, прекршаје прописане законом који уређује фискалне касе, прекршаје из области мењачког пословања и других послова сходно закону којим је уређено девизно пословање, као и прекршаје из области игара на срећу, издаје прекршајне налоге за ове прекршаје и обавља друге послове одређене овим законом.”Члан 6.У члану 18. додаје се став 4, који гласи:„Износ утврђеног пореза из става 1. овог члана сматра се дугованим порезом.”Члан 7.У члану 19. став 2. мења се и гласи:„Пореску обавезу:1) испуњава порески обвезник непосредно;2) испуњава друго лице, када је овим законом или другим пореским законом прописано да је одговорно за испуњење пореске обавезе пореског обвезника;3) може да испуни друго лице које према пореском закону није одговорно за испуњење пореске обавезе.”Члан 8.У члану 23. став 2. речи: „отписује се” замењују се речју: „престаје”.Члан 9.У члану 26. став 2. мења се и гласи:„Не може се доделити ПИБ:1) правном лицу чији оснивач – правно лице, предузетник или физичко лице има доспеле, а неизмерене обавезе по основу јавних прихода настале у вези са обављањем делатности;2) правном лицу чији је оснивач физичко лице које је истовремено оснивач и другог привредног субјекта који има неизмирених обавеза по основу јавних прихода у вези са обављањем делатности;3) правном лицу насталом статусном променом издвајања уз оснивање, односно мешовитог издвајања у складу са законом којим се уређују привредна друштва, ако правно лице које је предмет поделе има неизмерене обавезе по основу јавних прихода;4) предузетнику који има доспеле, а неизмирене обавезе по основу јавних прихода, настале у вези са обављањем делатности.”У ставу 8. после речи: „отклањања тих сметњи” додају се запета и речи: „а примерак решења доставиће банци и организацији надлежној за принудну наплату из новчаних средстава на рачуну обвезника”.У ставу 11. речи: „статуса пореског обвезника” замењују се речима: „постојања, односно смрти тог лица”.У ставу 14. после речи: „из става 13. овог члана,” додају се речи: „као и у другим случајевима одузимања ПИБ,”.После става 14. додаје се нови став 15, који гласи:„При оснивању привредних субјеката у поступку статусне промене код које привредни субјект наставља да постоји примењују се одредбе ст. 2. и 3. овог члана.”Досадашњи ст. 15–17. постају ст. 16–18.Члан 10.У члану 27. став 2. тачка 4) речи: „(осим резидентног предузетника) које остварује приходе или поседује имовину који подлежу опорезивању” бришу се.Члан 11.У члану 28. став 8. брише се.Досадашњи ст. 9. и 10. постају ст. 8. и 9.Члан 12.У члану 29. ст. 3–7. мењају се и гласе:„Орган који води евиденције о месту пребивалишта, односно боравишта физичког лица, дужан је да у року од пет дана од дана пријаве или одјаве пребивалишта, односно боравишта достави податке Пореској управи о: јединственом матичном броју грађана, евиденционом броју за странце, имену, презимену, шифри општине пребивалишта, односно боравишта, адреси пребивалишта, односно боравишта, месту рођења и статусу лица.Орган који води евиденције о рођењу или смрти физичког лица, дужан је да у року од пет дана од дана евиденције рођења или смрти, односно проглашења несталог лица за умрло, о томе достави податке Пореској управи.Подаци из ст. 1–4. овог члана достављају се у електронском облику.Поступак достављања података из става 3. овог члана споразумно ће ближе уредити министар надлежан за послове финансија и министар надлежан за унутрашње послове.Орган, организација или друго лице надлежно за упис у прописани регистар лица која обављају делатност не може брисати лице из прописаног регистра без доказа о престанку пореских обавеза, односно брисању из евиденције прописане пореским законом који издаје надлежни порески орган, не старијег од пет дана у моменту подношења захтева за брисање из прописаног регистра.”Додају се ст. 8–11, који гласе:„Изузетно од става 7. овог члана, орган, организација или друго лице надлежно за упис у прописани регистар лица која обављају делатност, може брисати пореског обвезника – предузетника из прописаног регистра без доказа о престанку пореских обавеза.Агенција за привредне регистре не може извршити брисање привредног субјекта из прописаног регистра, регистровати статусне промене и вршити промене података који се односе на оснивача, односно члана, назив, седиште, улог и облик организовања у периоду од добијања обавештења Пореске управе да ће се код привредног субјекта вршити пореска контрола до добијања обавештења да је пореска контрола завршена.Акт којим се уређују начин и поступак достављања и садржина обавештења из става 9. овог члана доноси министар, на предлог директора Пореске управе.У погледу заштите података о личности Пореска управа дужна је да поступа на исти начин као и орган који јој је те податке доставио, односно у складу са законом којим се уређује заштита података о личности.”Члан 13.После члана 30а додаје се члан 30б, који гласи:„Члан 30бБанка је дужна да Пореској управи достави у електронском облику податке о:1) извршеним платним налозима за исплату, односно налозима за пренос по исплатиоцима прихода и шифрама плаћања до 5-ог у месецу за претходни месец;2) уплаћеним новчаним средствима на девизне рачуне физичких лица, у року од 30 дана од дана уплате;3) о уплатама на рачун обвезника пореза на доходак грађана по основу прихода од самосталних делатности у календарском месецу, у року од 15 дана по истеку календарског месеца.Врсте шифри плаћања за које се достављају подаци из става 1. тачка 1) овог члана и начин и поступак достављања података из става 1. овог члана ближе уређује министар.У погледу заштите података о личности Пореска управа дужна је да поступа на исти начин као и орган који јој је те податке доставио, односно у складу са законом којим се уређује заштита података о личности.”Члан 14.Члан 36. мења се и гласи:„Члан 36.Порески акт доставља се пореском обвезнику слањем препоручене пошиљке, обичне пошиљке или преко службеног лица пореског органа.Порески акт сматра се достављеним пореском обвезнику када се уручи пореском обвезнику, његовом законском заступнику, његовом пуномоћнику, његовом пореском пуномоћнику или његовом заступнику по службеној дужности.Ако се достављање пореског акта врши слањем препоручене пошиљке, порески акт сматра се достављеним даном уручења, а ако уручење није било могуће, порески акт сматра се достављеним 15-ог дана од дана предаје пореског акта пошти.Ако се достављање пореског акта врши слањем обичне пошиљке, порески акт сматра се достављеним по истеку рока од 15 дана од дана предаје пореског акта пошти.Достављање пореског акта пореском обвезнику – правном лицу и предузетнику врши се на адресу његовог седишта уписану у прописаном регистру, односно на посебну адресу за пријем поште која је регистрована код Агенције за привредне регистре.Достављање пореског акта пореском обвезнику – физичком лицу врши се на адресу његовог пребивалишта, односно боравишта.Ако је порески обвезник правно лице, порески акт сматра се достављеним и када се уручи лицу запосленом код правног лица.Ако је порески обвезник физичко лице, укључујући и предузетника, порески акт сматра се достављеним и када се уручи пунолетном члану његовог домаћинства у смислу закона којим се уређује порез на доходак грађана, односно лицу запосленом код предузетника.Достављање се, у смислу овог закона, сматра уредним и када лица из ст. 7. и 8. овог члана одбију да приме порески акт или одбију да потпишу пријем пореског акта, ако лице које врши достављање о томе сачини службену белешку.У случају када се порески акт сматра достављеним 15-ог дана од дана предаје пореског акта пошти у смислу става 3. овог члана, односно када се достављање врши у складу са ставом 4. овог члана, Пореска управа до 5-ог у месецу за претходни месец објављује на интернет страни ПИБ пореског обвезника коме је достављање извршено, као и број пореског акта чије је достављање извршено.Порески акт може се доставити и електронском поштом ако се порески обвезник сагласи са тим начином достављања.Одредбе овог члана сходно се примењују и на достављање пореског акта другом учеснику у пореском поступку.Пореска управа одређује начин достављања аката из ст. 1–10. овог члана.”Члан 15.У члану 38. став 5. мења се и гласи:„Пореска пријава подноси се Пореској управи у року од 15 дана од дана настанка пореске обавезе, осим ако није друкчије прописано овим или другим пореским законом”.Ст. 7, 8. и 9. мењају се и гласе:„Пореска пријава подноси се искључиво у електронском облику за порезе који се плаћају по одбитку у складу са законом којим се уређује порез на доходак грађана и законом којим се уређују доприноси за обавезно социјално осигурање (у даљем тексту: порез по одбитку), за порез на додату вредност, као и за:1) порез на добит правних лица – од 1. октобра 2014. године;2) акцизе и за порез на приход од самосталних делатности за предузетнике који воде пословне књиге – од 1. јануара 2015. године;3) годишњи порез на доходак грађана – од 1. априла 2015. године;4) све остале пореске облике – од 1. октобра 2015. године.До дана преласка на подношење пореске пријаве искључиво у електронском облику у складу са ставом 7. овог члана, пореска пријава се може поднети непосредно или путем поште.Пореску пријаву подноси Пореска управа уместо пореског обвезника по службеној дужности, односно у случају када порески обвезник пропусти да је поднесе по налогу контроле, као и у другим случајевима прописаним овим законом.”Додаје се став 10, који гласи:„Начин подношења пореске пријаве у електронском облику ближе уређује министар.”Члан 16.У члану 40. став 6. брише се.Члан 17.У члану 41. став 1. речи: „порезе који се плаћају по одбитку (у даљем тексту: порез по одбитку)” замењују се речима: „порез по одбитку”.Члан 18.У члану 45. став 1. после речи: „од значаја за опорезивање” додају се запета и речи: „као и за утврђивање чињеничног стања у контроли мењачког и девизног пословања и игара на срећу”.Члан 19.Члан 62. мења се и гласи:„Члан 62.Ако је порез утврђен на начин из члана 54. став 2. овог закона, Пореска управа евидентира износ пореске обавезе за сваког пореског обвезника.Пореска управа евидентира износ утврђеног пореза на основу:1) поднете пореске пријаве, укључујући и измењену пореску пријаву, односно пореске пријаве поднете по налазу контроле или по службеној дужности;2) достављеног решења о утврђивању пореза у случају:(1) када је извршено усклађивање износа пореске обавезе исказане у непотпуној или нетачно попуњеној пореској пријави и када пореска пријава није поднета;(2) када је законом прописано да се не спроводи самоопорезивање или када је законом прописано да се, и поред самоопорезивања, пореско решење мора донети;3) јавног огласа из члана 56. став 3. овог закона.Ако се у поступку контроле покренутом по захтеву пореског обвезника, односно по службеној дужности утврди да је грешком евидентиран нетачан износ пореза и споредних пореских давања, Пореска управа врши исправку у својим евиденцијама.Начин и поступак исправке из става 3. овог члана ближе уређује министар.”Члан 20.У члану 68. став 1. тачка 3) мења се и гласи:„3) дуговани износ пореза за који је порески обвезник – физичко лице, а који се утврђује самоопорезивањем, односно по решењу, осим по основу прихода од самосталне делатности, уплаћен на пореској благајни;”.Додају се ст. 4–6, који гласе:„Ако порески обвезник поднесе захтев за плаћање пореза путем прекњижавања, даном плаћања пореза сматра се:1) дан на који је доспео порез који се плаћа путем прекњижавања, ако на тај дан постоји више плаћени порез по другом основу, или2) дан на који је порез по другом основу плаћен у износу већем од дугованог, ако је порез који се плаћа путем прекњижавања раније доспео.Дан плаћања пореза из става 4. овог члана одређује се на основу чињеничног стања на дан одлучивања по захтеву.Дан на који је порез на додату вредност плаћен у износу већем од дугованог у смислу става 4. овог члана је дан на који порески обвезник има право да поднесе захтев за повраћај неискоришћеног износа пореског кредита у складу са законом којим се уређује порез на додату вредност.”Члан 21.У члану 70. став 1. реч: „доспелих” замењује се речју: „дугованог”.Став 2. мења се и гласи:„Распоред уплаћеног износа врши се по следећем редоследу:1) трошкови наплате;2) камата;3) износ главне пореске обавезе.”Став 6. мења се и гласи:„У случају из става 5. овог члана, на захтев пореског обвезника:1) намирује се дуговани порез по другом основу;2) врши се повраћај, ако нема доспелих обавеза по другом основу.”Додаје се став 7, који гласи:„Захтевом из става 6. овог члана не сматра се опредељење пореског обвезника да му се изврши повраћај пореза на додату вредност из пореске пријаве за порез на додату вредност.”Члан 22.У члану 71. став 1. после речи: „послати опомену о врсти и износу пореза, односно споредних пореских давања доспелих за наплату,” додају се речи: „у року од 30 дана од дана доспелости,”.У ставу 3. речи: „e-mailom” замењују се речима: „електронском поштом”.Члан 23.У називу члана 73. речи: „пореског дуга” замењују се речима: „дугованог пореза”.У члану 73. став 1. речи: „пореског дуга, под условом да плаћање пореског дуга на дан доспелости” замењују се речима: „дугованог пореза, независно од доспелости, под условом да плаћање дугованог пореза”.У ставу 3. речи: „пореског дуга” замењују се речима: „дугованог пореза”.Став 4. мења се и гласи:„Одлуком из става 3. овог члана може се одобрити једнократно одлагање или плаћање дугованог пореза на рате, али најдуже до 24 месеца, уз могућност коришћења одложеног плаћања за првих 12 месеци, при чему износ најмање рате не може бити мањи од 50% износа највеће рате.”У ставу 7. речи: „пореског дуга”, на сва три места, замењују се речима: „дугованог пореза”.Став 8. брише се.Члан 24.У називу члана 74. речи: „пореског дуга” замењују се речима: „дугованог пореза”.У члану 74. став 1. на оба места, речи: „пореског дуга” замењују се речима: „дугованог пореза”.У ставу 2. тачка 4) речи: „чија вредност не може бити мања од 150% висине пореског дуга чија се наплата обезбеђује” замењују се речима: „на којој нема терета;”.Ст. 3–7. мењају се и гласе:„Ако се дуговани порез обезбеђује средствима из става 2. тач. 1), 2) и 4) овог члана, средства обезбеђења не могу бити мања од 120% висине дугованог пореза чија се наплата обезбеђује.У поступку одлучивања о одлагању плаћања дугованог пореза из члана 73. став 3. овог закона, Пореска управа одлучује из којих од предложених, односно од других, пореском обвезнику доступних средстава обезбеђења, из става 2. овог члана, ће се најефикасније наплатити дуговани порез и о томе обавештава пореског обвезника.Доказ да је обезбедио средства обезбеђења из става 4. овог члана порески обвезник доставља Пореској управи као услов за потписивање споразума, односно доношење решења из члана 73. став 6. овог закона.Изузетно од ст. 1–5. овог члана, од пореског обвезника не захтева се испуњење услова које је прописала Влада актом из члана 73. став 2. овог закона, као ни давање средстава обезбеђења наплате – ако дуговани порез из члана 73. став 3. овог закона, по основу свих јавних прихода које наплаћује Пореска управа, на дан подношења захтева за одлагање његовог плаћања, износи, и то:1) за правно лице – до 1.000.000 динара;2) за предузетника – до 200.000 динара;3) за физичко лице – до 100.000 динара.Ако се порески обвезник не придржава рокова из споразума, односно решења о одлагању плаћања дугованог пореза, или уколико у периоду за који је одложено плаћање дугованог пореза не измири текућу обавезу, Пореска управа ће по службеној дужности поништити споразум, односно укинути решење и доспели, а неплаћени порески дуг, водећи рачуна о ефикасности наплате, наплатити:1) из средстава обезбеђења;2) у поступку принудне наплате пореског дуга.”У ставу 9. речи: „пореског дуга,” замењују се речима: „дугованог пореза, или уколико за време одлагања плаћања дугованог пореза не измири текућу обавезу,”.У ставу 10. речи: „пореског дуга” замењују се речима: „дугованог пореза”.Члан 25.Члан 74а мења се и гласи:„Члан 74аИзузетно од члана 73. став 4. овог закона, надлежни орган може, на захтев пореског обвезника за давање сагласности на предложени план реорганизације у смислу закона којим се уређује стечај, дати сагласност за одлагање плаћања дугованог пореза, чије је измиривање саставни део тог плана, у једнаким ратама до 60 месеци, уз могућност коришћења одложеног плаћања за првих 12 месеци.Сагласност за одлагање плаћања дугованог пореза у складу са ставом 1. овог члана даје лице из члана 73. став 3. овог закона.”Члан 26.У члану 75. став 5. мења се и гласи:„Обрачунски период је период од првог дана доцње до дана плаћања током којег се камата евидентира сваког последњег радног дана у календарском месецу.”У ставу 9. речи: „поништено, измењено или укинуто” замењују се речима: „поништено или измењено”.Додаје се став 12, који гласи:„Начин евидентирања камате министар ближе уређује актом из члана 163. став 2. овог закона.”Члан 27.У члану 76. став 1. речи: „плаћање пореског дуга” замењују се речима: „плаћање дугованог пореза”.Став 2. брише се.Члан 28.У члану 78. став 1. тачка 2) тачка на крају замењује се тачком и запетом и додаје се тачка 3), која гласи:„3) увећање целокупног пореског дуга који је предмет принудне наплате за 5% на дан почетка поступка принудне наплате (у даљем тексту: увећање пореског дуга).”Додаје се став 2, који гласи:„Износ увећања пореског дуга је приход буџета Републике, осим износа увећања пореског дуга који је правна последица принудне наплате изворних прихода јединице локалне самоуправе, који припада буџету јединице локалне самоуправе.”Члан 29.У члану 79. став 1. тачка 2) речи: „чл. 73, 74а,” замењују се речима: „члана 73,”.У ставу 2. речи: „чл. 73, 74а,” замењују се речима: „члана 73,”.У ставу 4. речи: „посебну таксу из члана 83. став 1. овог закона” замењују се речима: „увећање пореског дуга”.Члан 30.У члану 80. став 1. тачка 2) речи: „посебну таксу из члана 83. став 1. овог закона” замењују се речима: „износ увећања пореског дуга.”Члан 31.У називу члана 83. речи: „и трошкови првостепеног пореског прекршајног поступка” бришу се.У члану 83. став 1. брише се.Досадашњи став 2. постаје став 1.У досадашњем ставу 3, који постаје став 2, речи: „става 2.” замењују се речима: „става 1.”.У досадашњем ставу 4, који постаје став 3, речи: „једнократне таксе и” бришу се, а речи: „ст. 1. и 2.” замењују се речима: „става 1.”.У досадашњем ставу 5, који постаје став 4, речи: „става 2.” замењују се речима: „става 1.”.Досадашњи ст. 6. и 7. бришу се.Члан 32.У члану 112. став 1. после речи: „правно лице” запета и речи: „односно предузетник” бришу се.Члан 33.У члану 114а став 1. после речи: „на повраћај,” додају се речи: „порески кредит,”, а речи: „по другом основу” бришу се.У ставу 2, на оба места, после речи: „на повраћај,” додају се речи: „порески кредит,”, а речи: „по другом основу”, на оба места, бришу се.Члан 34.У називу члана 114б речи: „за пореске прекршаје” бришу се.У члану 114б став 1. мења се и гласи:„Прекршајни поступак за који у складу са законом захтев за покретање подноси Пореска управа не може се покренути ни водити ако протекне пет година од дана када је прекршај учињен.”У ставу 2. речи: „пореског прекршајног поступка” замењују се речима: „прекршајног поступка из става 1. овог члана”.Члан 35.У члану 114д став 1. мења се и гласи:„Застарелост се прекида сваком радњом Пореске управе предузетом против пореског дужника у циљу утврђивања и наплате пореза и споредних пореских давања, односно радњом пореског обвезника предузетом у циљу остваривања права на повраћај, порески кредит, рефакцију и рефундацију, као и намирење доспелих обавеза путем прекњижавања и повраћај споредних пореских давања.”У ставу 2. речи: „законом одређени” бришу се.Члан 36.У члану 114ж став 1. после речи: „повраћај,” додају се речи: „порески кредит,”, а речи: „по другом основу” бришу се.У ставу 2. после речи: „повраћај,” додају се речи: „порески кредит,”, а речи: „по другом основу” бришу се.Члан 37.После члана 114ж додају се назив члана и члан 114з, који гласе:„Застој застарелости права на утврђивање и наплату пореза и споредних пореских давањаЧлан 114зЗастарелост права Пореске управе на утврђивање и наплату пореза и споредних пореских давања не тече:1) за време од покретања управног спора до правоснажности судске одлуке;2) за време када је другим законом прописано да се порески поступак не може отпочети, односно да се започети порески поступак прекида.Време трајања застоја застарелости из става 1. овог члана не рачуна се у рок за застарелост.”Члан 38.Назив члана 115а и Члан 115а бришу се.Члан 39.У члану 122. став 2. реч: „три” замењује се речју: „пет”.У ставу 3. реч: „три” замењује се речју: „пет”, а после речи: „записника” додају се речи: „у складу са законом”.Став 5. мења се и гласи:„У решењу из става 4. овог члана Пореска управа налаже пореском обвезнику и да поднесе пореску пријаву у којој отклања утврђене неправилности ако је пореска пријава основ за евидентирање износа утврђеног пореза из члана 62. став 2. тачка 1) овог закона.”.Додаје се став 6, који гласи:„Ако порески обвезник не поднесе пореску пријаву по налогу из решења из става 5. овог члана, Пореска управа подноси пореску пријаву уместо пореског обвезника.”Члан 40.У члану 123. после става 2. додаје се нови став 3, који гласи:„Поједине радње у оквиру одређених поступака теренске контроле прописаних овим законом обавља порески контролор.”Досадашњи став 3. постаје став 4.Члан 41.У члану 124. ст. 2. и 3. мењају се и гласе:„У случају из члана 118. став 3. овог закона, као и контроле мењачког пословања, контроле приређивања игара на срећу и контроле евидентирања промета преко фискалних каса, поступак теренске контроле отпочиње без достављања налога за теренску контролу пореском обвезнику.Порески инспектор је дужан да покаже службену легитимацију пореском обвезнику, а порески контролор службену легитимацију или решење о овлашћењу.”Члан 42.У члану 125. став 5. мења се и гласи:„Изузетно од става 1. овог члана, по одобрењу суда порески инспектор има право да уђе и у стан пореског обвезника, ради вршења контроле.”Члан 43.У члану 128. став 3. реч: „три” замењује се речју: „пет”.У ставу 4. реч: „пет” замењује се речју: „осам”.Члан 44.У члану 129. став 1. речи: „које обвезник сам врши,” бришу се.Став 3. мења се и гласи:„У решењу из става 1. овог члана Пореска управа налаже пореском обвезнику и да поднесе пореску пријаву у којој отклања утврђене неправилности ако је пореска пријава основ за евидентирање износа утврђеног пореза из члана 62. став 2. тачка 1) овог закона.”Додаје се став 4, који гласи:„Ако порески обвезник не поднесе пореску пријаву по налогу из решења из става 3. овог члана, Пореска управа подноси пореску пријаву уместо пореског обвезника.”Члан 45.У називу Главе треће А, после речи: „МЕЊАЧКОГ” додају се речи: „И ДЕВИЗНОГ”.Члан 46.Назив члана 129д и Члан 129д мењају се и гласе:„Контрола мењачког и девизног пословањаЧлан 129дПореска управа врши контролу мењачког пословања код:1) банака;2) резидената привредних субјеката који мењачке послове обављају на основу посебног закона којим се уређује њихова делатност;3) резидената – правних лица и предузетника који имају овлашћење за обављање мењачких послова издато од стране Пореске управе (у даљем тексту: овлашћени мењач).Пореска управа врши контролу девизног пословања код пореских обвезника – резидената и нерезидента, у складу са овим законом.Контрола из ст. 1. и 2. овог члана је поступак провере и утврђивања законитости и правилности обављања мењачких и девизних послова сходно прописима којима се уређује девизно пословање.У поступку контроле мењачког и девизног пословања Пореска управа обавља:1) канцеларијску контролу;2) теренску контролу.На поступак контроле мењачког и девизног пословања, мере које се предузимају у току и после обављене контроле, као и на поступак по правним лековима, сходно се примењују одредбе овог закона које се однoсе на пореску контролу.”Члан 47.Назив члана 129ђ и члан 129ђ мењају се и гласе:„Канцеларијска и теренска контрола мењачког пословањаЧлан 129ђКанцеларијска контрола мењачког пословања обухвата контролу прописане документације, као и контролу података који се у складу са прописима достављају Народној банци Србије или банци, односно Пореској управи.Канцеларијска контрола мењачког пословања врши се и ради провере испуњености услова за обављање мењачких послова, као и у поступку одузимања овлашћења за обављање мењачких послова.Лице код којег се врши контрола учествује у поступку канцеларијске контроле у смислу члана 121. овог закона, осим када се поступак одузимања овлашћења покреће на његов захтев.У току теренске контроле мењачког пословања порески инспектор може, уз потврду, привремено одузети ефективни страни новац, чекове, динаре, предмете, исправе и документацију, ако постоје основи сумње да су употребљени или били намењени или настали извршењем кривичног дела или прекршаја.Ефективни страни новац и чекове из става 4. овог члана порески инспектор дужан је да депонује на наменски рачун Пореске управе који се води код Народне банке Србије или у депо код Народне банке Србије, а динаре из става 4. овог члана на наменски рачун Пореске управе који се води код министарства надлежног за послове финансија, у року од два радна дана од дана њиховог одузимања.”Члан 48.У члану 129е став 1. после речи: „налаже банци,” додају се речи: „резиденту привредном субјекту који мењачке послове обавља на основу посебног закона којим се уређује његова делатност,”.Члан 49.У члану 129ж став 1. после речи: „Банка,” додају се речи: „резидент привредни субјект који мењачке послове обавља на основу посебног закона којим се уређује његова делатност,”.Члан 50.У члану 129з став 4. после речи: „банка,” додају се речи: „резидент привредни субјект који мењачке послове обавља на основу посебног закона којим се уређује његова делатност,”.У ставу 8. после речи: „Ако банка,” додају се речи: „резидент привредни субјект који мењачке послове обавља на основу посебног закона којим се уређује његова делатност,”.Члан 51.У члану 129л став 1. мења се и гласи:„Пореска управа доноси решење о одузимању овлашћења за обављање мењачких послова када овлашћени мењач поднесе захтев за престанак обављања мењачких послова на једном или више мењачких места и достави доказе да је поступио у складу са прописима који регулишу мењачко пословање.”Додаје се став 4, који гласи:„Овлашћење за обављање мењачких послова престаје да производи правно дејство даном којим овлашћени мењач престаје са радом у складу са прописима који уређују привредна друштва и поступак регистрације.”Члан 52.Члан 129р мења се и гласи:„Члан 129рПореска управа врши теренску контролу над приређивањем игара на срећу у складу са овим законом, која представља поступак провере и утврђивања законитости и правилности приређивања игара на срећу сходно прописима којима се уређује приређивање игара на срећу.На поступак теренске контроле приређивања игара на срећу, мере које се предузимају у току и после обављене контроле, као и на поступак по правним лековима, сходно се примењују одредбе овог закона које се однoсе на пореску контролу.У поступку теренске контроле, порески инспектор има овлашћење да присуствује отварању, обрачунавању и затварању столова и аутомата за игре на срећу, као и дневном обрачуну благајне, у играчницама, у просторијама са аутоматима, односно уплатно-исплатним местима.Ако у вршењу послова теренске контроле порески инспектор утврди да се приређивање игара на срећу врши без одобрења Пореске управе или другог органа надлежног за издавање тог одобрења, односно супротно одредбама закона који регулише област игара на срећу, без одлагања ће донети решење о привременом затварању објекта, односно просторија у којима се врши приређивање игара и привременом одузимању опреме и предмета који су употребљени или су могли бити употребљени за приређивање игара на срећу.Порески инспектор је дужан да у року од 30 дана од дана доношења решења из става 4. овог члана, поднесе кривичну пријаву против лица од кога је привремено одузета опрема и предмети.Након окончања кривичног поступка Пореска управа одлучиће решењем о привремено одузетој опреми и предметима.Ако се у поступку теренске контроле приређивача игара на срећу утврди држање и коришћење непријављених аутомата, столова, уплатно-исплатних места који служе за приређивање посебних игара на срећу клађења или опреме која служи за приређивање игара на срећу преко средстава електронске комуникације, порески инспектор ће предузети мере из ст. 4–6. овог члана.Решење из ст. 4. и 6. овог члана је коначно.Трошкове извршења решења из ст. 4. и 6. овог члана у целости сноси порески обвезник.”Члан 53.У члану 131. став 1. тачка на крају замењује се тачком и запетом и додаје се тачка 5), која гласи:„5) приређују игре без претходно прибављеног мишљења министарства надлежног за послове финансија, а у складу са прописима који уређују област игара на срећу.”Додаје се став 3, који гласи:„Ако порески обвезник врши продају акцизних производа који нису обележени на прописани начин, може му се изрећи заштитна мера – забране обављања делатности за правно лице, односно предузетника у трајању од три месеца до једне године.”Члан 54.У члану 134. став 4. речи: „у складу са одредбама члана 138.” замењују се речима: „на основу кривичне пријаве из члана 137. став 1.”.У ставу 7. речи: „у складу са одредбама члана 138.” замењују се речима: „на основу кривичне пријаве из члана 137. став 1.”.У ставу 8. после речи: „порески обвезник” додају се речи: „од којег су ствари одузете”.Члан 55.Назив члана 134а и члан 134а мењају се и гласе:„Означавање непокретности у току принудне наплате
и када је изречена мера забране вршења делатностиЧлан 134аНепокретности обвезника које су предмет принудне наплате, односно објекти у којима је забрањено обављање делатности у складу са чланом 131. овог закона видно се означавају ознаком Пореске управе.Начин означавања, садржину и изглед ознаке из става 1. овог члана, ближе уређује министар.”Члан 56.У члану 135. став 3. реч: „предкривичном” замењује се речју: „предистражном”.У ставу 4. речи: „принудно одузимање” замењују се речима: „привремено одузимање”, а реч: „одлуке” замењује се речју: „наредбе”.Члан 57.Назив члана 138. и члан 138. бришу се.Члан 58.У члану 139. ст. 2. и 3. бришу се.Досадашњи став 4. постаје став 2.Члан 59.Члан 159. мења се и гласи:„Члан 159.Јединица локалне самоуправе дужна је да у року од пет дана по истеку календарског месеца достави Пореској управи у електронском облику назив, односно име и презиме и ПИБ обвезника пореза на имовину, податке из пореских пријава који су од значаја за утврђивање пореза на имовину, као и податке о наплати тог пореза, а по захтеву Пореске управе и податке о утврђивању и наплати осталих изворних прихода јединице локалне самоуправе.Начин и поступак достављања података из става 1. овог члана ближе уређује министар, на предлог директора Пореске управе.”Члан 60.У члану 159а став 1. речи: „код исплатиоца прихода – резидента,” бришу се.У ставу 2. речи: „код иностраног исплатиоца прихода,” бришу се.У ставу 4. речи: „Потврде из ст. 1. и 2.” замењују се речима: „Потврду из става 2.”.Члан 61.У члану 160. тачка 5а) брише се.Тачка 6) мења се и гласи:„6) издаје прекршајне налоге, односно надлежном прекршајном суду подноси захтеве за покретање прекршајног поступка за пореске прекршаје, прекршаје прописане законом који уређује фискалне касе, прекршаје из области мењачког пословања и других послова сходно закону којим је уређено девизно пословање, као и прекршаје из области игара на срећу;”.Члан 62.У називу члана 165. реч: „порескопрекршајном” замењује се речју: „прекршајном”.У члану 165. став 2. мења се и гласи:„Пореска управа издаје прекршајне налоге сходном применом закона којим се уређују прекршаји.”Члан 63.Члан 176а мења се и гласи:„Члан 176аКо складишти, односно смешта добра или дозволи складиштење, односно смештање добара за која не поседује прописану документацију о пореклу, казниће се затвором од три месеца до три године и новчаном казном.За кривично дело из става 1. овог члана одговорном лицу у правном лицу и предузетнику изриче се и мера безбедности забране вршења позива, делатности или дужности у трајању од једне до пет година.Роба из става 1. овог члана одузеће се.”Члан 64.Члан 176б мења се и гласи:„Члан 176бПорески прекршаји су прекршаји одредаба садржаних у пореским законима (у даљем тексту: општи порески прекршаји правних лица и предузетника) и прекршаји одредаба садржаних искључиво у овом закону (у даљем тексту: посебни порески прекршаји).За утврђивање прекршајне одговорности у складу са овим законом, предузетником се сматра и физичко лице које је обвезник пореза на додату вредност, а одговорним лицем у правном лицу и одговорно лице лица из члана 27. став 2. тачка 2) овог закона.”Члан 65.Назив одељка, назив члана 177. и члан 177. мењају се и гласе:„1) Општи порески прекршаји правних лица и предузетника
Неподношење и неблаговремено подношење пореске пријаве,
необрачунавање, неплаћање и неблаговремено плаћање порезаЧлан 177.Порески обвезник – правно лице или предузетник који не поднесе пореску пријаву, не обрачуна и не плати порез, казниће се за прекршај новчаном казном у висини од 30% до 100% износа дугованог пореза утврђеног у поступку пореске контроле, а не мање од 500.000 динара за правно лице, односно 100.000 динара за предузетника.Порески обвезник – правно лице или предузетник који не поднесе пореску пријаву, а обрачуна али не плати порез казниће се за прекршај новчаном казном у висини од 20% до 75% износа дугованог пореза утврђеног у пореској контроли, а не мање од 400.000 динара за правно лице, односно 80.000 динара за предузетника.Порески обвезник – правно лице или предузетник који поднесе пореску пријаву, али не плати порез казниће се за прекршај новчаном казном у висини од 10% до 50% износа дугованог пореза утврђеног у пореској контроли, а не мање од 250.000 динара за правно лице, односно 50.000 динара за предузетника.Порески обвезник – правно лице који не поднесе пореску пријаву, али плати порез у законом прописаном року, казниће се за прекршај новчаном казном у висини од 100.000 до 2.000.000 динара, а предузетник новчаном казном у висини од 50.000 до 500.000 динара.Порески обвезник – правно лице или предузетник који не поднесе пореску пријаву у случајевима када је законом прописано да се не спроводи самоопорезивање, или по налогу контроле, казниће се за прекршај новчаном казном из става 1. овог члана.За прекршаје из ст. 1. до 5. овог члана казниће се одговорно лице у правном лицу новчаном казном од 10.000 до 100.000 динара.Порески обвезник – правно лице који неблаговремено поднесе пореску пријаву и не плати порез у законом прописаном року, казниће се за прекршај новчаном казном у износу од 150.000 динара.Порески обвезник – правно лице који неблаговремено поднесе пореску пријаву, а плати порез у законом прописаном року, казниће се за прекршај новчаном казном у износу од 100.000 динара.Порески обвезник – правно лице који благовремено поднесе пореску пријаву, а не плати порез у законом прописаном року, казниће се за прекршај новчаном казном у износу од 100.000 динара.За прекршај из става 7. овог члана казниће се предузетник новчаном казном у износу од 50.000 динара.За прекршај из ст. 8. и 9. овог члана казниће се предузетник новчаном казном у износу од 40.000 динара.Порески обвезник – правно лице или предузетник који не изврши уплату пореза утврђеног решењем Пореске управе казниће се новчаном казном из става 1. овог члана.Порески обвезник – правно лице који по истеку прописаног рока изврши уплату пореза утврђеног решењем Пореске управе казниће се новчаном казном у износу од 100.000 динара.За прекршај из става 13. овог члана казниће се предузетник новчаном казном у износу од 40.000 динара.Порески обвезник – правно лице или предузетник који Пореској управи не поднесе информативну пореску пријаву казниће се за прекршај новчаном казном у висини од 3% укупног прихода оствареног за претходну пословну годину, а ако у њој не наведе потпуне податке новчаном казном у висини од 100.000 до 2.000.000 динара.Применом одредаба ст. 1, 2, 3, 12. и 15. овог члана не може се утврдити новчана казна у износу вишем од највишег износа новчане казне прописане законом којим се уређују прекршаји.”Члан 66.Назив члана 178. и члан 178. мењају се и гласе:„Пријављивање мањих износа пореза и давање
нетачних података у пореској пријавиЧлан 178.Ако је износ пореза утврђен у пореској пријави мањи од износа који је требало утврдити у складу са законом, порески обвезник – правно лице или предузетник казниће се за прекршај новчаном казном у висини од 30% разлике ова два износа.Порески обвезник – правно лице или предузетник који у пореској пријави да нетачне податке што је за последицу имало или могло да има утврђивање мањег износа пореза, казниће се за прекршај новчаном казном у висини од 30% разлике износа пореза који је утврђен или требао да буде утврђен у складу са законом и износа пореза који је утврђен или требао да буде утврђен према подацима из пореске пријаве.За прекршај из ст. 1. и 2. овог члана, казниће се правно лице новчаном казном најмање у износу од 200.000 динара, а предузетник најмање у износу од 100.000 динара.За прекршај из ст. 1. и 2. овог члана казниће се одговорно лице у правном лицу новчаном казном од 10.000 до 100.000 динара.Ако разлика из ст. 1. и 2. овог члана износи до 5% износа који је утврђен или је требало да буде утврђен, порески обвезник – правно лице казниће се новчаном казном у висини од 100.000 динара, а порески обвезник – предузетник новчаном казном у висини од 50.000 динара.Применом одредаба ст. 1. и 2. овог члана не може се утврдити новчана казна у износу вишем од највишег износа новчане казне прописане законом којим се уређују прекршаји.”Члан 67.Назив члана 178а и члан 178а мењају се и гласе:„Недостављање документације уз пореску пријаву,
евиденционих пријава и захтева, обавештења,
докумената и других податакаЧлан 178аПорески обвезник – правно лице казниће се за прекршај новчаном казном у износу од 100.000 до 2.000.000 динара ако Пореској управи:1) уз пореску пријаву не достави прописану документацију, или2) не поднесе евиденциону пријаву, односно захтев за брисање из евиденције, или3) не достави обавештење, документ или друге податке прописане пореским законом.За прекршај из става 1. овог члана казниће се предузетник новчаном казном у износу од 50.000 до 500.000 динара.Порески обвезник – правно лице који по истеку прописаног рока достави документа, односно податке из става 1. овог члана казниће се новчаном казном у износу од 100.000 динара.За прекршај из става 3. овог члана казниће се предузетник новчаном казном у износу од 50.000 динара.За прекршај из става 1. овог члана казниће се одговорно лице у правном лицу новчаном казном у износу од 10.000 до 100.000 динара, а за прекршај из става 3. овог члана новчаном казном у износу од 10.000 динара.”Члан 68.Назив члана 178б и члан 178б мењају се и гласе:„Поступање супротно правилима пословања
прописаних пореским закономЧлан 178бПорески обвезник – правно лице који не води, односно не чува евиденције, односно пословне књиге, не врши попис, односно плаћања преко текућег рачуна, не закључи уговор, односно не достави документацију, податке или обавештења трећим лицима, прописаним пореским законом казниће се за прекршај новчаном казном у износу од 100.000 до 2.000.000 динара.За прекршај из става 1. овог члана казниће се предузетник новчаном казном у износу од 50.000 до 500.000 динара.Изузетно од ст. 1. и 2. овог члана, порески обвезник који не изврши попис акцизног производа у складу са пореским законом казниће се за прекршај новчаном казном у висини троструке вредности укупног промета тог акцизног производа који је остварио у претходних шест месеци.Порески обвезник – правно лице који не пријави, не објави или не истакне малопродајне цене у складу са пореским законом, односно који продаје производе по ценама супротно пореском закону казниће се за прекршај новчаном казном у износу од 100.000 до 2.000.000 динара.Порески обвезник – правно лице који искаже порез у рачуну супротно пореском закону казниће се за прекршај новчаном казном у износу од 100.000 до 2.000.000 динара.За прекршај из ст. 4. и 5. овог члана казниће се предузетник новчаном казном у износу од 50.000 до 500.000 динара.За прекршај из ст. 1, 3, 4. и 5. овог члана казниће се одговорно лице у правном лицу новчаном казном у износу од 10.000 до 100.000 динара.”Члан 69.Назив одељка „2) Остали порески прекршаји правних лица и предузетника” мења се и гласи:„2) Посебни порески прекршаји”У члану 179. став 1. број: „1.000.000“ замењује се бројем: „2.000.000”.Тачка 2в) брише се.Тачка 3а) мења се и гласи:„3а) лицу за које је платио порез по одбитку не изда потврду најкасније до 31. јануара године која следи години у којој је плаћен порез по одбитку, која садржи податке о плаћеном порезу по одбитку (члан 41. став 11);”.У ставу 2. број: „50.000” замењује се бројем: „100.000”.У ставу 3. број: „400.000” замењује се бројем: „500.000”.У ставу 4. број: „500.000” замењује се бројем: „1.000.000”.У ставу 5. речи: „5.000 до 30.000” замењују се речима: „10.000 до 50.000”.У ставу 6. број: „200.000” замењује се бројем: „250.000”.У ставу 7. број: „300.000”замењује се бројем: „500.000”.У ставу 8. речи: „5.000 до 10.000” замењују се речима: „10.000 до 20.000”.У ставу 9. речи: „12.500 до 100.000” замењују се речима: „15.000 до 150.000”.Став 10. мења се и гласи:„Новчаном казном од 100.000 до 2.000.000 динара казниће се за прекршај орган, организација или друго лице надлежно за упис у прописани регистар лица која обављају делатност ако изврши брисање лица без доказа о престанку пореских обавеза, односно брисању из евиденције прописане пореским законом који издаје надлежни порески орган, осим за лица из члана 29. став 8. овог закона (члан 29. став 7).”После става 10. додаје се нови став 11, који гласи:„Новчаном казном од 100.000 до 2.000.000 динара казниће се за прекршај Агенција за привредне регистре ако изврши брисање привредног субјекта из прописаног регистра, региструје статусне промене, односно врши промене података који се односе на оснивача, односно члана, назив, седиште, улог и облик организовања у периоду од добијања обавештења Пореске управе да ће се код привредног субјекта вршити пореска контрола до добијања обавештења да је пореска контрола завршена (члан 29. став 9).”У досадашњем ставу 11, који постаје став 12, број: „1.000.000” замењује се бројем: „2.000.000”.Додаје се став 13, који гласи:„Новчаном казном од 100.000 до 2.000.000 динара казниће се за прекршај банка која Пореској управи не достави у електронском облику податке о извршеним платним налозима за исплату, односно налозима за пренос по исплатиоцима прихода и шифрама плаћања до 5-ог у месецу за претходни месец, односно уплаћеним новчаним средствима на девизне рачуне физичких лица, у року од 30 дана од дана уплате или о уплатама на рачун обвезника пореза на доходак грађана по основу прихода од самосталних делатности у календарском месецу, у року од 15 дана по истеку календарског месеца (члан 30б став 1).”У досадашњем ставу 12, који постаје став 14, број: „1.000.000” замењује се бројем: „2.000.000”.Члан 70.У члану 180. став 1. речи: „5.000 до 100.000” замењују се речима: „15.000 до 150.000”.Тачка 2) брише се.Додаје се став 2, који гласи:„Порески обвезник из става 1. овог члана који не изврши уплату пореза утврђеног у пореској пријави, односно решењем Пореске управе казниће се новчаном казном у износу од 50% утврђеног пореза, а не мање од 50.000 динара (члан 25. тачка 6).”Члан 71.У члану 181. број: „5.000” замењује се бројем: „10.000”.После тачке 1) додаје се тачка 1а), која гласи:„1а) органу који води евиденције о месту пребивалишта, односно боравишта физичког лица, ако Пореској управи у предвиђеном року не достави прописане податке (члан 29. став 3);”.Тачка 2) мења се и гласи:„2) органу који води евиденције о рођењу или смрти физичког лица, ако у прописаном року не обавести Пореску управу о подацима везаним за рођење или смрт, односно проглашење несталог лица за умрло (члан 29. став 4);”.У тачки 2а) речи: „став 14” замењују се речима: „ст. 8. и 14”.Тачка 2г) мења се и гласи:„2г) органу, организацији или другом лицу надлежном за упис у прописани регистар лица која обављају делатност, ако изврши брисање лица без доказа о престанку пореских обавеза, односно брисању из евиденције прописане пореским законом који издаје надлежни порески орган, осим за лица из члана 29. став 8. овог закона (члан 29. став 7);”.После тачке 2г) додаје се тачка 2д), која гласи:„2д) Агенцији за привредне регистре ако изврши брисање привредног субјекта из прописаног регистра, региструје статусне промене, односно врши промене података који се односе на оснивача, односно члана, назив, седиште, улог и облик организовања у периоду од добијања обавештења Пореске управе да ће се код привредног субјекта вршити пореска контрола до добијања обавештења да је пореска контрола завршена (члан 29. став 9);”.После тачке 3а) додаје тачка 3б), која гласи:„3б) банци која Пореској управи не достави у електронском облику податке о извршеним платним налозима за исплату, односно налозима за пренос по исплатиоцима прихода и шифрама плаћања до 5-ог у месецу за претходни месец, односно о уплаћеним новчаним средствима на девизне рачуне физичких лица, у року од 30 дана од дана уплате или о уплатама на рачун обвезника пореза на доходак грађана по основу прихода од самосталних делатности у календарском месецу, у року од 15 дана по истеку календарског месеца (члан 30б став 1);”.Тачка 11а) мења се и гласи:„11а) јединици локалне самоуправе, ако у року од пет дана по истеку календарског месеца не достави Пореској управи у електронском облику назив, односно име и презиме и ПИБ обвезника пореза на имовину, податке из пореских пријава који су од значаја за утврђивање пореза на имовину, као и податке о наплати тог пореза, а по захтеву Пореске управе и податке о утврђивању и наплати осталих изворних прихода јединице локалне самоуправе (члан 159)”;После тачке 11а) додаје тачка 11б), која гласи:„11б) државном органу и организацији, ако на захтев органа јединице локалне самоуправе, у року од 30 дана од дана пријема захтева, не достави податке којима располаже вршећи послове из своје надлежности, а који су од значаја за утврђивање изворних прихода јединице локалне самоуправе, односно које за те податке јединици локалне самоуправе наплати таксу или други трошак (члан 159б);”.Члан 72.У члану 181а став 1. тачка 4) речи: „став 4.” замењују се речима: „став 3”.У ставу 2. број: „10.000” замењује се бројем: „50.000”.У ставу 3. број: „5.000” замењује се бројем: „15.000”.Члан 73.У члану 181б став 1. мења се и гласи:„Новчаном казном од 100.000 до 2.000.000 динара казниће се за прекршај Државна лутрија Србије, односно правно лице, које се не одазове на позив Пореске управе, непосредно или преко пуномоћника, за учествовање у поступку канцеларијске контроле, односно не пружи потребна објашњења и документацију у року који одреди Пореска управа (члан 129о).”У ставу 2. број: „5.000” замењује се бројем: „15.000”.Члан 74.У члану 182б став 1. речи: „(самоопорезивање), који се сматрају пореским прекршајем из члана 177, члана 179. став 1. тач. 2б) и 3) и став 3. у вези са ставом 1. тачка 3) тог члана, као и члана 180. тач. 5) и 6) овог закона, неће се подносити захтев за покретање прекршајног поступка, односно покретати и водити прекршајни поступак, нити ће му се изрећи казна за прекршај” замењују се речима: „који се сматрају пореским прекршајем из члана 177, члана 179. став 1. тач. 2б) и 3) и став 3. у вези са ставом 1. тачка 3) тог члана, као и члана 180. тач. 5) и 6) овог закона, неће се подносити захтев за покретање прекршајног поступка,”.У ставу 2. речи: „односно покретати и водити прекршајни поступак, нити ће му се изрећи казна за прекршај” бришу се.Члан 75.Контролу умањења нето прихода запослених у јавном сектору у складу са законом којим се уређује умањење нето прихода у јавном сектору, Пореска управа врши за приходе исплаћене до дана престанка примене тог закона.Члан 76.Орган који води евиденције о месту пребивалишта, односно боравишта физичког лица, дужан је да у року од пет дана од дана ступања на снагу овог закона, Пореској управи достави податке из члана 12. став 1. овог закона, са стањем на дан ступања на снагу овог закона.Члан 77.До почетка подношења пореских пријава у електронском облику у складу са чланом 15. став 2. овог закона, велики порески обвезници подносе пореске пријаве у електронском облику у складу са чланом 38. став 8. Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка, 93/12, 47/13 и 108/13).Одредбе члана 15. став 4, члана 39. ст. 3. и 4. и члана 44. ст. 2. и 3. овог закона примењиваће се почев од дана подношења пореске пријаве у електронском облику складу са чланом 15. став 2. овог закона.У случају када порески обвезник из техничких разлога није могао да, сагласно члану 38. став 9. Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка, 93/12, 47/13 и 108/13), од 1. јула 2014. године до дана ступања на снагу овог закона, за одређени порески облик поднесе пореску пријаву у електронском облику, пореску пријаву подноси непосредно или путем поште, а до одговарајућих датума који су чланом 15. став 2. овог закона, одређени као датуми од којих се пореска пријава подноси искључиво у електронском облику.Члан 78.За исплате прихода извршене у 2014. години порески обвезник, односно порески платац дужан је да Пореској управи у електронском облику поднесе појединачну пореску пријаву прописану чланом 41. Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка и 93/12), најкасније закључно са 31. јануаром 2015. године.Члан 79.По захтевима за одлагање плаћања пореског дуга по којима не буде правоснажно одлучено до дана ступања на снагу овог закона, надлежни орган одлучиће у складу са Законом о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка, 93/12, 47/13 и 108/13), осим одредаба о висини каматне стопе.Порески обвезници који су до дана ступања на снагу овог закона стекли право на одлагање плаћања пореског дуга по одредбама Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка, 93/12, 47/13 и 108/13), то право остварују у складу са тим законом.Члан 80.По захтевима за плаћање пореза путем прекњижавања по којима не буде правоснажно одлучено до дана ступања на снагу овог закона, надлежни орган одлучиће у складу са овим законом.Члан 81.Прекршајни поступци започети до дана почетка примене Закона о прекршајима („Службени гласник РС“, број 65/13) окончаће се по одредбама Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка, 93/12, 47/13 и 108/13).Члан 82.Распоред уплаћеног износа по основу доспелих пореза и споредних пореских давања закључно са 31. децембром 2014. године, извршиће се применом одредбе члана 70. став 2. Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Службени гласник РС”, бр. 80/02, 84/02 – исправка, 23/03 – исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 – др. закон, 62/06 – др. закон, 61/07, 20/09, 72/09 – др. закон, 53/10, 101/11, 2/12 – исправка, 93/12, 47/13 и 108/13).Члан 83.Акта из члана 12. став 4. и чл. 19. и 55. овог закона донеће се у року од месец дана од дана ступања на снагу овог закона.Акта из члана 12. став 8. и чл. 13. и 59. овог закона донеће се у року од три месеца дана од дана ступања на снагу овог закона.Акт из члана 26. овог закона донеће се до 1. децембра 2014. године.Члан 84.Одредбе члана 13. став 1. овог закона примењиваће се од наредног дана по истеку 30-ог дана од дана ступања на снагу акта из члана 13. став 2. овог закона.Одредба члана 14. став 11. овог закона примењиваће се од наредног дана по истеку три месеца од дана ступања на снагу овог закона.Члан 85.Даном ступања на снагу овог закона престају да важе:1) чл. 60. и 60а Закона о порезу на додату вредност („Службени гласник РС”, бр. 84/04 , 86/04 – исправка, 61/05, 61/07, 93/12 и 108/13);2) чл. 41, 41а, 42, 43, 44. и 45. Закона о акцизама („Службени гласник РС”, бр. 22/01, 73/01, 80/02 – др. закон, 43/03, 72/03, 43/04, 55/04, 135/04, 46/05, 101/05 - др. закон, 61/07, 5/09, 31/09, 101/10, 43/11, 101/11, 93/12, 119/12 и 47/13);3) члан 44. Закона о порезима на имовину („Службени гласник РС”, бр. 26/01, 42/02 – СУС, 80/02, 80/02 – др. закон, 135/04, 61/07, 5/09, 101/10, 24/11, 78/11, 57/12 – УС и 47/13);4) чл. 112. и 113. Закона о порезу на добит правних лица („Службени гласник РС”, бр. 25/01, 80/02, 80/02 – др. закон, 43/03, 84/04, 18/10, 101/11, 119/12, 47/13 и 108/13);5) чл. 166, 167. и 168. Закона о порезу на доходак грађана („Службени гласник РС”, бр. 24/01, 80/02, 80/02 – др. закон, 135/04, 62/06, 65/06 – исправка, 31/09, 44/09, 18/10, 50/11, 91/11 – УС, 93/12, 114/12 – УС, 47/13, 48/13 – исправка, 108/13 и 57/14);6) чл. 72, 72а, 72б, 73, 74. и 74а Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање („Службени гласник РС”, бр. 84/04, 61/05, 62/06, 5/09, 52/11, 101/11, 47/13, 108/13 и 57/14);7) члан 28. Закона о порезима на употребу, држање и ношење добара („Службени гласник РС”, бр. 26/01, 80/02, 43/04, 31/09, 101/10 и 24/11);8) члан 12. Закона о порезу на премије неживотних осигурања („Службени гласник РС”, број 135/04).Члан 86.Овај закон ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.
Sindikat Poreske Uprave-USS
Poverenik
Zoran Mihailo Pisković
Beograd, 04.07.2014. godine
0 коментара:
Постави коментар