Најновији чланци на покретној траци:

среда, 4. март 2015.

Pokret Slobodnih Sindikata Srbije na barijeri Ustavnosti i Zakonitosti











Pokret Slobodnih Sindikata Srbije na barijeri Ustavnosti i Zakonitosti

Поштовани, 
Покрет Слободних Синдиката Србије је ради Уставности и Законитости  предао Уставном суду Србије иницијативу следеће садржине:



УСТАВНИ СУД СРБИЈЕ
                                                                                                                                    ул. Бул. Краља Александра 15, Београд                                                                                                                                                                                             
И Н И Ц И Ј А Т О Р : Покрет слободних синдиката Србије , са седиштем у Новом Београду , Милутина Миланковића број 102/7 ,  основан решењем Министарства за рад , запошљавање, борачка и социјална питања   број 110-00-314/2014-02 од 15.12.2014.године, уписан у регистар синдиката под редним бројем 23784, чији је председник Анђелић Славољуб

На основу члана 168. став 2.  Устава Републике Србије, подносимо

ИНИЦИЈАТИВУ ЗА ОЦЕНУ  УСТАВНОСТИ  И  ЗАКОНИТОСТИ

Чланa  63,   става  3.  Закона о државним службеницима   ( „Службени  гласник РС“ број бр. 79/2005, 81/2005, 83/2005, 64/2007  67/2007, 116/2008, 104/2009  и 99/2014 )
Који предвиђа да „Радни однос на одређено време не може да прерасте у радни однос на неодређено време, изузев приправнику, кад положи државни или посебан стручни испит.“

Што је мање права него што је регулисано  Законом о раду ( „Службени  гласник РС“ број бр. 24/2005, 61/2005, 54/2009, 32/2013 и 75/2014 )  , а са којим је оспорена одредба неусаглашена  и  који у члану 37. став 6. регулише да  „Ако је уговор о раду на одређено време закључен супротно одредбама овог закона или ако запослени остане да ради код послодавца најмање пет радних дана по истеку времена за које је уговор закључен, сматра се да је радни однос заснован на неодређено време.“

И што је мање права него што предвиђа Устав Републике Србије ( Службени  гласник РС", бр. 98/2006 ) у члану 60. ставовима   3 и 4, са којим је  оспорена одредба такође несагласна,  јер државним службеницима , за разлику од свих осталих нису, ПОД ЈЕДНАКИМ УСЛОВИМА , доступна сва радна места и државни службеници, за разлику од свих осталих , немају право на ПОТРЕБНУ ЗАШТИТУ НА РАДУ.

Дакле, сви остали запослени ( који не спадају у категорију државних службеника ) имају могућност , односно право да у законом прописаном  поступку,  утврде да им се радни однос заснован на одређено време , под одређеним условима  , сматра да је радни однос заснован на неодређено време, тј. за стално, али се то право оспореном одредбом , изричито искључује државним службеницима, који су у радном односу на одређено време. Потребна заштита на раду , која укључује и покретање парничних и других поступака, ради утврђивања права из радног односа је искључена државним службеницима  који су засновали радни однос на одређено време , јер им оспорена одредба то изричито искључује и тиме се ова категорија запослених ставља у неједнаке услове у односу на остале запослене , којима је то право Законом о раду , као општем акту признато. 

Ratio legis подношења ове иницијативе огледа се у следећем: Тачно је да би утврђивањем неуставности и незаконитости оспорене одредбе у ситуацији  економске кризе Уставни суд изазвао додатно  буџетско оптерећење јер би велики број државних службеника „на одређено“ утврђивао да им је радни однос заснован „за стално“, чиме би се стварао додатни баласт за буџет у смислу издатака за бруто зараде и др. таквим категоријама запослених. Постојеће законско решење једноставно оставља могућност престанка радних односа државним службеницима „на одређено“ и тиме уштеде буџетских средстава. Али, фактичко је стање да постоји незанемарљив број државних службеника који , због разних околности и по разним основама имају заснован радни однос на одређено време који се „продужује“ некада и годинама и који може бити раскинут у сваком моменту. У моменту писања ове иницијативе , сведочимо о масовном „отпуштања“ државних службеника којима је радни однос био заснован на одређено време, без обзира што су у таквом статусу радили и дужи низ година, а под изговором „рационализације“ државне управе и уштеде буџетских средстава. При томе , нико се не обазире на општу несигурност и егзистенцијалну угроженост таквих категорија и њихових породица , који су практично жртве политике „рационализације“. 
Због свега горе наведеног , а будући да су све описане чињенице и лаицима одмах уочљиве и јасне, а имајући пуно поверење у рад највише судске  инстанце у држави ,  коју још увек сматрамо независном од извршне политике владајућег естаблишмента, предлажемо да прихватите нашу иницијативу , покренете поступак и утврдите да је  одредбе члана 63. став. 3. Закона о државним службеницима неуставна  и незаконита.
Београд, 04.03.2015.године                                                                                                                       И н и ц и ј а т о р Покрет слободних синдиката Србије

 




O резултатима ове иницијативе одмах ћемо обавестити Интернет јавност Србије. Покрет Слободних Синдиката Србије је на бранику Уставности и Законитости и ова Уставна иницијатива је почетак Синдикалне акције ради очувања уставности и законитости у Републици Србији.

УСС-Синдикат Пореске управе је све ово објавио као гест сарадње и солидарности ове организације и напред поменуте Синдикалне асоцијације



Синдикат Пореске Управе Србије-УСС

Зоран Михаило Писковић
Београд, 04.03.2015. године

0 коментара:

Постави коментар