Поштоване колеге и колегинице Пореске управе,
Скрећемо Вам пажњу да је на
Једном сајту пореских службеника Србије објављен натпис следећег наслова:
''PRIJAVA protiv Radmile Simić i Branke Pavićević, rukovodilaca iz RC Kragujevac, zbog postojanja sukoba interesa i zloupotrebe službenog položaja''
СИНДИКАЛНИ КОМЕНТАР
УЈЕДИЊЕНИ СИНДИКАТИ СРБИЈЕ-СИНДИКАТ ПОРЕСКЕ УПРАВЕ БЕОГРАД и њихов Повереник Зоран Михаилов Писковић овим путем изражавају пуну подршку напред поменутој пријави јер је она тачна.
На следећем наслову путем клика на исти, можете преузети докуменат којим се доказује некопетеност једне од напред именованих лица да буде на такво угледном радном месту, а тај наслов гласи:
praksa-agencije/odluke
а сам текст гласи:
На следећем наслову путем клика на исти, можете преузети докуменат којим се доказује некопетеност једне од напред именованих лица да буде на такво угледном радном месту, а тај наслов гласи:
praksa-agencije/odluke
а сам текст гласи:
Број: 020-00-00023/2012-11Агенција за борбу против корупције, у поступку покренутом по службеној дужности против Радмиле Симић из Крагујевца, на основу одредаба чл. 5 и 15. Закона о Агенцији за борбу против корупције (''Сл. Гласник РС'''бр. 97/2008 и 53/2010), дана 22.10.2012. године, доносиР Е Ш Е Њ ЕI УТВРЂУЈЕ СЕ да је јавни функционер Радмила Симић, директор Пореске управе - Регионалног центра Крагујевац, поступила супротно одредбама чл. 27. и 32. став 1. Закона о Агенцији за борбу против корупције, јер је ову јавну функцију искористила за стицање користи и погодности за свог брата Рајка Милосављевића, на тај начин што је као директор овог центра упутила директору Пореске управе Београд писмени предлог за закључење уговора о раду са њеним братом Рајком Милосављевићем, на основу којег је закључен уговор о раду број 112-7247/2010-05 од 15.10.2010. године, којим је именовани засновао радни однос у Регионалном центру Крагујевац, на одређено време, а на основу новог предлога закључен је уговор о раду, број 112-565/2011-05 од 27.06.2011. године, којим је именовани, у овом центру, засновао радни на неодређено време, и што о постојању сумње у сукоб интереса који је имала у конкретном случају, писменим путем, није обавестила непосредно претпостављеног и Агенцију за борбу против корупције,па јој се на основу члана 51. став 1. Закона о Агенији за борбу против корупције изричеМЕРА ЈАВНОГ ОБЈАВЉИВАЊА ПРЕПОРУКЕ ЗА РАЗРЕШЕЊЕСА ФУНКЦИЈЕ ДИРЕКТОРА ПОРЕСКЕ УПРАВЕ - РЕГИОНАЛНОГ ЦЕНТРА КРАГУЈЕВАЦII ОБАВЕЗУЈЕ СЕ Радмила Симић да сноси трошкове објављивања одлуке о препоруци за разрешење у ''Службеном гласнику РС'' и у другом средству јавног информисања, о чему ће Агенција донети посебан закључак.О б р а з л о ж е њ еАгенцији за борбу против корупције поднета је пријава у којој је, између осталог, наведено да је Радмила Симић, директор Пореске управе - Регионалног центра Крагујевац запослила свог рођеног брата Рајка Милосављевића на радно место магационера у Пореској управи – Регионални центар Крагујевац.Агенција је проверила наводе из пријаве и на основу прикупљених доказа је нашла да је на предлог Радмиле Симић, директора Пореске управе - Регионалног центра Крагујевац, са Рајком Милосављевић, братом именоване, закључен уговор о раду, број 112-7247/2010-05 од 15.10.2010. године, којим је именовани у овом центру засновао радни однос на одређено време, на пословима радног места магацинског радника, а потом је на нови предлог именоване закључен уговор о раду број 112-565/2011-05 од 27.06.2011. године, којим је њен брат зановао радни однос на неодређено време у овом центру, а да именована о конкретној ситуацији није у законском року, писменим путем, обавестила непосредно претпостављеног и Агенцију за борбу против корупције, о постојању сумње у сукоб интереса који има, што је супротно одредбама члана 27. и 32. став 1. Закона о Агенцији за борбу против корупције.Имајући у виду наведено Агенција је против именоване, на основу члана 50. Закона о Агенцији, покренула поступак утврђивања повреде одредаба Закона о Агенцији и сагласно одредби члана 50. Закона о Агенцији, обавештењем о покретању поступка од 06.06.2012. године, позвала именовану да се у року од 15 дана од дана пријема обавештења изјасни о околностима које су јој стављене на терет и да достави доказе које сматра релевантним за своје наводе, а у циљу одлучивања о евентуалном постојању повреде одредаба Закона о Агенцији.Својим изјашњењем од 19.07.2012. године Радмила Симић није оспорила наводе из обавештења о покретању поступка, наводећи да је њен брат Рајко Милосављевић запослен у Пореској управи - Регионални центар Крагујевац, као намештеник, на пословима магацинског радника. Истиче, да је одредбама Закона о државним службеницима, који се примењује на запослене у Пореској управи дефинисан појам државног службеника и намештеника, да су прописане посебне одредбе о намештеницима којима је, између осталог, прописано да намештеник заснива радни однос уговором о раду, док се пријем осталих службеника врши путем јавног конкурса, који се оглашава у ''Сл. гласнику Републике Србије'' и средствима јавног информисања. Даље, наводи да одредбама наведеног закона као и других закона који се примењују на запослене у Пореској управи није децидирано прописано да лице које је на положају не може да ради у истом органу са сродником, да је одредбама члана 2. став 4. Закона о Агенцији прописано која се сва лица могу сматрати као повезана лица са функционером, али не и да се сматрају повезаним лицима, што значи да наведена законска одредба нема императивни карактер, већ се може различито тумачити, зависно од околности у којима се примењује. Наводи да, имајући у виду наведене законске одредбе, није писмено обавестила непосредно претпостављеног и Агенцију о евентуалном постојању сукоба интереса, из разлога што се ради о намештенику који обавља послове помоћног радника, који има непосредног руководиоца и да у обављању тог посла нема никаквих додирних тачака са директором Регионалног центра. Сматра да наведеним поступком није повредила одредбе Закона о државним службеницима и Закона о агенцији.На захтев Агенције Министарство финансија-Пореска управа доставила је акт број 070-70/2012-15 од 15.06.2012. године у којем је, између осталог, наведено да је на предлог одговорног лица Регионалног центра Крагујевац директор Пореске управе дана 15.10.2010. године закључио уговор о раду са Рајком Милосављевићем на одређено време, до годину дана, на пословима радног места магацинског радника, разврстаног у врсту радних места немештника IVгрупе, са разлога повећаног обима посла. Даље се наводи да је дана 17.06.2011. године директор Центра својим актом од број 11201-1-2/2011 упутио предлог директору Пореске управе за закључење уговора о раду на неодређено време са Рајком Милосављевићем, којим је образложен предметни захтев потребом за попуњавањем упражњеног радног места магационера рачунополагача, у циљу обезбеђења услова за благовремен и законит рад Центра. На основу достављеног предлога закључен је између уговорних страна директора Пореске управе и намештеника Рајка Милосављевића, уговор о раду сачињен дана 27.06.2011. године, којим је са именованим лицем заснован радни однос на неодређено време у Пореској управи – Регионални центар Крагујевац. Наведено је да је овлашћено лице у Пореској управи проверама извршеним у службеном поступку утврдило да директор Регионалног центра Крагујевац Радмила Симић није упутила писмено обавештење о сумњи у постојање сукоба интереса директору Пореске управе, у смислу одредбе члана 32. став 1. Закона о Агенцији за борбу против корупције. У прилогу је Пореска управа доставила и предлог директора Региналног центра Крагујевац за закључење уговора о раду на неодређено време са Рајком Милосављевићем, број 11201-1-00002/2011 од 17.06.2011. године.Увидом у допис Пореске управе број 119-5992/2012-05 од 30.04.2012. године утврђено је да је Радмила Симић, помоћник директора-директор Регионалног центра Крагујевац државни службеник на положају, односно да се налази у категорији јавних функционера у смислу одредбе члана 2. став 1. тачка 2. Закона о Агенцији.У смислу одредбе члана 31. Закона о државним службеницима на државне службенике на положају примењују се закони и други прописи којима се уређује спречавање сукоба интереса при вршењу јавних функција.Агенција је на основу дописа Пореске управе – Регионални центар Крагујевац број 070-1000029/2012 од 31.05.2012. године утврдила да је Рајко Милосављевић брат функционера Радмиле Симић, који је у смислу одредбе члана 2. став 1. тачка 4 Закона о Агенцији за борбу против корупције, повезано лице са именованим функционером.На основу уговора о раду број 112-7247/2010-05 од 15.10.2010. године Агенција је утврдила да је Рајко Милосављевић засновао радни однос у Пореској управи Регионални центар Крагујевац, на одређено време, до годину дана на пословима магацинског радника, који уговор је, према наводима из дописа Пореске управе број 070-70/2012-15 од 15.06.2012. године, закључен на основу предлога Радмиле Симић, директора Регионалног центра Крагујевац.Агенција је на основу акта Пореске управе – Регионални центар Крагујевац број 11201-1-00002/2011 од 17.06.2011. године утврдила да је именована, у својству директора, упутила директору Пореске управе предлог за закључење уговора о раду, на неодређено време, са Рајком Милосављевићем на радном месту магационера - рачунополагача, на основу којег предлога је Пореска управа са именованим закључила уговор о раду на неодређено време, на пословима магационера – рачунополагача, разврстаног у радно место намештеника IV врсте, број 112-565/2011-05 од 27.06.2011. године.Увидом у службену евиденцију Агенције и у допис Пореске управе број 070-70/2012-15 од 15.06.2012. године утврђено је да Радмила Симић није писменим путем обавестила Агенцију и непосредно претпостављеног о постојању сукоба интереса који је у конкретној ситуацији имала.На основу одредбе члана 2. став 1. тачка 6. Закона о Агенцији сукоб интереса је ситуација у којој функционер има приватни интерес који утиче, може да утиче или изгледа као да утиче на поступање функционера у вршењу јавне функције, на начин који угрожава јавни интерес.Одредбама члана 27. Закона о Агенцији за борбу против корупције прописано је да је функционер дужан да јавну функцију врши тако да јавни интерес не подреди приватном (став1), дужан је да се придржава прописа који уређују његова права и обавезе и да ствара и одржава поверење грађана у савесно и одговорно вршење јавне функције (став 2), да не сме да користи јавну функцију за стицање било какве користи за себе или повезано лице (став 4).Према одредби члана 32. став 1. Закона о Агенцији функционер је дужан да, приликом ступања на дужност и током вршења јавне функције, у року од осам дана, писмено обавести непосредно претпостављеног и Агенцију о сумњи у постојање сукоба инетереса или о сукобу интереса који он или повезано лице има.Одредбом члана 51. став 1. Закона о Агенцији прописано је да мере које се изричу функционеру због повреде овог закона су мера упозорења и мера јавног објављивања репоруке за разрешење.На основу прикупљених доказа и наведених законских одредби, Агенција је закључила да је Радмила Симић приликом вршења јавне функције директора Пореске управе – Регионалног центра Крагујевац јавни интерес подредила приватном и наведену јавну функцију искористила за стицање користи за повезано лице, односно за свог брата, на тај начин што је, користећи своја дискрециона овлашћења, директору Пореске управе, који је надлежан за закључивање уговора о раду у Пореској управи, упутила писмени предлог да закључи уговор о раду са њеним братом Рајком Милосављевићем. На основу датог предлога закључен је уговор о раду, број 112-7247/2010-05 од 15.10.2010. године, којим је Рајко Милосављевић засновао радни однос у Пореској управи - Регионални центар Крагујевац, на одређено време, на пословима магационера, а потом је на основу новог предлога именоване закључен уговор о раду, број 112-565/2011-05 од 27.06.2011. године, којим је Рајко Милосављевић засновао радни однос на неодређено време, у овом центру, на пословима магационера – рачунополагача, разврстаног у радно место намештеника IV врсте. На овај начин именована је повредила одредбе члана 27. став 1. и 4. Закона о Агенцији за борбу против корупције.На тај начин што је именована поступила супротно одредби члана 30. став 1. Закона о државним службеницима, којом је прописана обавеза државног службеника да непосредно претпостављеног писмено обавести о сваком интересу који он, или са њиме повезано лице, може имати у вези са одлуком државног органа у чијем доношењу учествује, ради одлучивања о његовом изузећу, повредила је одредбу члана 27. став 3. Закона о Агенцији.Даље, Агенција је закључила да је именована поступила супротно одредби члана 32. став 1. Закона о Агенцији јер о постојању сумње у сукоб интереса који је имала није у законском року, писменим путем, обавестила директора Пореске управе, као непосредно претпостављеног, и Агенцију, с обзиром на то да је користећи своја законска овлашћења директора Пореске управе - Регионални центар Крагујевац дала предлог директору Пореске управе да закључи се уговор о раду са њеним братом Рајком Милосављевићем, којим би именовани засновао радни однос у Пореској управи Регионални центар Крагујевац.Агенција је ценила наводе Радмиле Симић али је нашла да исти нису од утицаја за доношење другачије одлуке о повреди наведених одредаба Закона о Агенцији.Са свега наведеног, несумњиво је утврђено је да је Радмила Симић поступила супротно одредбама чл. 27. и 32. став 1. Закона о Агенцији за борбу против корупције, јер је користећи дискрециона овлашћења директора Пореске управе – Регионалног центра Крагујевац погодовала свом брату Рајку Милосављевићу да заснује радни однос на неодређено време у овом центру, а да о сукобу интереса који је имала није писменим путем обавестила непосредно претпостављеног и Агенцију за борбу против корупције, што је утицало на њено поступање у вршењу јавне функције на начин који угрожава јавни интерес, чиме је довела у сумњу поверење грађана у савесно и одговорно вршење јавне функције.Приликом одлучивања о мери, Агенција је, поред тежине учињене повреде закона, узела у обзир и значај функције коју именована врши, као и чињеницу да је наступила последица кршења одредаба чл.27. став 1, 2 и 4, а у вези чл. 2. став 1. тачка 6. Закона о Агенцији за борбу против корупције, услед чега се мером упозорења не би постигла сврха санкционисања, па је Агенција, сходно одредбама члана 51. став 1. Закона о Агенцији и члана 192. став 1. Закона о општем управном поступку, одлучила као тачки 1. диспозитива овог решења.Како је одредбом члана 54. став 4. Закона о Агенцији прописано да трошкове објављивања одлуке о препоруци за разрешење сноси функционер коме је мера изречена, то је одлучено као у тачки 2. диспозитива овог решења.Упутство о правном средству: Против овог решења може се изјавити жалба Одбору Агенције, у року од 15 дана од дана пријема решења. Жалба се предаје непосредно или поштом преко Агенције.Д И Р Е К Т О РЗорана МарковићДоставити:- Радмили Симић,- Пореској управи,- архиви
С поштовањем, свако добро и здрави били,
Зоран Михаило Писковић
Е Д И Т О Р
УЈЕДИЊЕНИ СИНДИКАТИ СРБИЈЕ
СИНДИКАТ БУЏЕТСКИХ РАДНИКА СРБИЈЕ
РЕПУБЛИЧКИ ОДБОР ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
ОДБОР ПОВЕРЕНИКА ПОРЕСКА УПРАВА-ЦЕНТРАЛА
Београд, ул. Трг Николе Пашића 3/5
е-mail:ujedinjenisindikatisrbije@gmail.com
tel:011/2928-535, 011/3349-931 и 062/80-61115
fax:011/2928-535
СИНДИКАТ ПОРЕСКЕ УПРАВЕ ЦЕНТРАЛА БЕОГРАД-УСС (Скраћени назив)
Београд, Ул. Саве Машковића бр 3-5 соба 119 –Повереник Зоран Михаилов Писковић - тел. 011/3950619 – факс: 011/3953429 е-мaile zoran.piskovic@poreskauprava.gov.rs или zpiskovic@gmail.com
URL adresa http://proglas.blogspot.com
Наш Си./Бр. Сл. од 14.04.2012. ГОДИНЕ
-ujedinjenisindikatisrbije@gmail.com
Sindikat Poreske uprave Centrala Beograd-USS poverenik Zoran Mihailov Pisković:
SINDIKAT POREZNIKA SRBIJE |
Obaveštava
Sindikat Poreska uprava Centrala Beograd-USS
SINDIKAT ISTINE
0 коментара:
Постави коментар