Најновији чланци на покретној траци:

среда, 2. фебруар 2011.

СТОП МОБЕРИМА и Мобингу Синдикат Пореске управе Независност повереник Зоран Писковић

Синдикат - Министарства финансија - Пореска управа Централа ''Независност''-Београд, Ул. Саве Машковића бр 3-5 соба 102 -Главни повереник- тел. 011/3950619 – факс: 011/3953429 е-мale zoran.piskovic@poreskauprava.gov.rs или zpiskovic@gmail.com URL adresa http://sindikatpunezavisnost.blogspot.com

Наш Си./Бр. Сл./11. од 26.1.2011. године

ЧЛАНСТВУ И СИМПАТИЗЕРИМА ТЕЗЕ ЗА РАЗМИШЉАЊЕ О МОБИНГУ


ПОМАЖЕ БОГ!

Данас ме је звала путем мобтела једна наша симпатизерка рођена 1972 године. Ради се о инспекторки канцеларијске контроле. Плакала је. Питао сам је шта је по среди, и она ми је испричала следећу причу.

Рођена је у једном већем граду наше Републике. Неудата је, и има двособан стан, завршен факултет.

Њен непосредни руководилац је из неког малог и непознатог места такође је млад и ожењен отац дав детета.

Према речима симпатизерке нашега синдиката шеф је малтретира тако, што јој стално даје некакве неразумљиве радне налоге. Не зна шта да ради?

Рекао сам јој да је у питању класични мобинг, али прерушен у одору '' извршења радног налог''. Подсетио сам је да је у људској природи љубомора, и да је то груба реалност.

Мобери су љубоморни у односу на жртву, јер жртва има нешто што мобер нема.

''А зашто је мој шеф љубоморан на мене'', потом ме је питала?

Зато што сте Ви за разлику од њега из Великог места са завршеним угледним државним факултетом при том сте лепи и симпатични. Ваш мобер за разлику од вас нема завршен државни факултет, већ је завршио тамо некакву анонимну Вечерњу семинарију, тј. дописни факултет.

Да знате да сте у праву, одговорила ми је, те ми је потом детаљно описала његове раније ''љубавне'' понуде упућене њој, које је она одбила са гнушањем, тим пре што је ожењен и родитељ два малолетна детета.

Ето видите, зашто Вас мучи. Па сада знате да сте јачи од њега.

Како да се браним питала ме је?

Јавношћу. Причу ову причајте свима и она ће доћи до Вашег мобера. Сви се они плаше јавности. Зато су они сакривени по канцеларијама, у њима су по правилу сами и само чекају жртву. Сваки разговор мобера и жртве је сакривен у тајности канцеларије руководиоца. Да има сведока не би било ни мобинга. Мобинг је ствар скривености и тајности….

Пошто су мобери веома подмукли, рекао сам јој да води рачуна и у свему испоштује следећа правила игре, а она се садрже у следећем:

Члан 18. Закона о државним службеницима материју: ''Извршење налога'' регулише на следећи начин:'' Државни службеник дужан је да изврши усмени налог претпостављеног, изузев кад сматра да је налог супротан прописима, правилима струке или да његово извршење може да проузрокује штету, што саопштава претпостављеном. Налог који претпостављени понови у писменом облику државни службеник дужан је да изврши и о томе писмено обавести руководиоца''. Исто тако поменута област је уређена и одредбом члана 169. Закона о пореском поступку и пореској администрацији, који недвосмислено прописује радну дужност пореског службеника, а која гласи:''Порески службеници дужни су да извршавају налоге министра, директора, односно непосредног руководиоца издате ради обављања послова, осим оних којима се налаже извршење радњи које представљају кривично дело''. Кршење напред цитираних норми повлачи дисциплинску одговорност сагласно члану 109. став 1 Закона о државним службеницима, што сви запослени добро знају. С обзиром, да се свако:"неизвршавање или несавесно, неблаговремено или немарно извршавање послова или налога претпостављеног", предвиђено одредбама члана 109. став 1 Закона о државним службеницима, увек сматрају тежим повредама радне обавезе и дужности из радног односа пореских службеника, то је потребно посебно водити рачуна да се моберима не да могућност да документационо ''доказују'' како наводно жртва не поступа по њиховим налозима. Мобери су опасно заштићени…

Савет овог Синдиката свим жртвама мобинга је:

Жртве мобинга браните се тако што ће те Мобере присилити да Вам писмено одговарају, сагласно напред цитираним прописима.

После овог разговора напред поменута колегиница ми је изнела њен стах да ће је мобер казнити распоређивањем на друго радно место и то 50 км. од места њеног живљења.

Рекао сам јој да није баш то баш тако лако изводљиво, па сам је позвао да прати овај УРЛ. у коме ће добити одговор и на то питање.

Свим читаоцима овога сајта поздрав,

С поштовањем,
Главни повереник,
Зоран Писковић с.р.


0 коментара:

Постави коментар