Најновији чланци на покретној траци:

субота, 23. април 2011.

ДИСЦИПЛИНА РАДА У ПОРЕСКА УПРАВА СИНДИКАТ ПОРЕСКЕ УПРАВЕ НЕЗАВИСНОСТ


APOSTOLUS PAULUS: ''OMNIA VESTRA IN CARITATE FIANT''-I COR 16/14

Прима:ПОРЕСКА УПРАВА-ЦЕНТРАЛА

РАДНА ГРУПА ЗА ИЗРАДУ НОВЕ СИСТЕМАТИЗАЦИЈЕ РАДНИХ МЕСТА У ПОРЕСКОЈ УПРАВИ

БЕОГРАД
ОВДЕ

Предмет: ИЗРАДА ОПШТЕГ АКТА О СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ РАДНИХ МЕСТА


ПОШТОВАНА РАДНА ГРУПО,

Дана 21.04.2011. године, симпатизери овога Синдиката су ме замолили да се синдикално ангажујем у вези доношења нове Систематизације радних места у Пореској управи.

Овај њихов захтев сам одмах прихватио јер се ради о животном питању запослених.

Тада су ми рекли да Радна група ''трага'' за најбољим решењем у вези дефинисања положаја и места ''дисциплинског поступка'' у Пореској управи. Недавно је наводно један Господин-члан Радне групе, позвавши се на неко, нама незнано Мишљење ММФ устврдио јавно да ''дисциплински поступак'' треба ''сместити'' у ''Људске и материјалне ресурсе''. Тада није показао материјални доказ за своју изнету тврдњу, а требао је, јер се ради о веома озбиљној ствари.

Колико је познато овом Синдикату ''дисциплински поступак'' по конвенцијама МОР-а, се сматра веома озбиљним поступком, што је ''дословно пренето и инкорпорирано'' у текст сада важећег Закона о државним службеницима.

По поменутом Закону о државним службеницима, дисциплински орган и поступак је овако уређен:

А) Дисциплински орган је искључиво директор Пореске управе, јер је он руководилац поменутог органа!

Доказ:

''Послодавац државних службеника и намештеника
Члан 3.
Послодавац државних службеника и намештеника је Република Србија.
Права и дужности послодавца у име Републике Србије врши руководилац државног органа (у даљем тексту: руководилац), ако овим или посебним законом или другим прописом није друкчије одређено''

Б) Сад када знамо шта значи појам ''руководилац'' читамо даље о органима дисциплинског поступка:

''5. Дисциплински поступак
Покретање
Члан 112.
Дисциплински поступак покреће руководилац, на сопствену иницијативу или на предлог лица које је претпостављено државном службенику.
Дисциплински поступак покреће се писменим закључком, који се доставља државном службенику и на који жалба није допуштена.
Сваки државни службеник који сазна за учињену повреду дужности из радног односа може руководиоцу да поднесе иницијативу за покретање дисциплинског поступка.
Вођење
Члан 113.
Дисциплински поступак води и о дисциплинској одговорности одлучује руководилац.
Руководилац може да оснује дисциплинску комисију од три члана да уместо њега покреће и води дисциплински поступак и одлучује о дисциплинској одговорности.
Чланови дисциплинске комисије морају да имају завршен факултет и најмање пет година радног искуства у струци, а један члан мора бити дипломирани правник.''

Према томе, само руководилац може водити дисциплински поступак, а то је у конкретном случају директор Пореске управе. Забрањена је било каква ''субделегација'' надлежности са директора Пореске управе на нека друга лица. За случај да директор Пореске управе не може водити сам и непосредно дисциплински поступак, сагласно ''начелу непосредности'' стоји могућност да Он  '' може да оснује дисциплинску комисију од три члана да уместо њега покреће и води дисциплински поступак и одлучује о дисциплинској одговорности.''

Тада је дисциплинска комисија организациона јединица која је директно основана актом директора Пореске управе и она ради потпуно самостално и аутономно изван било какве друге уже организационе јединице. Према томе, дисциплинска комисија не сме бити у склопу било које друге уже организационе јединице, већ мора бити искључиво под директним и непосредним надзором и руководством директора Пореске управе.

Ако се ово не обезбеди новом Систематизацијом радних места, већ се дисциплински поступак ''стрпа у систем-кадија те тужи, кадија ти суди'' овај Синдикат ће морати тражити од надлежних институција помоћ ради обезбеђења законитости и уставности, што наравно не желимо.

''Људски ресурси'' су ''дисциплински тужиоци'' па је стога немогуће да ''дисциплинска комисија'' буде у склопу ''тужилаштва'' јер онда од самосталности комисије нема ништа. Руководилац ''Људских ресурса'' по природи ствари као руководилац налаже рад ''потчињенима'' што би у конкретним условима значило да тај руководилац''дисциплинског тужилаштва'' лично и непосредно путем усменог налога конкретно налаже комисији шта и како треба да се ради. То не би било видљиво, али би он био ''у сенци'' никад примећен од учесника дисциплинског поступка…

В) Сама дисциплинска комисија организационо би била сачињена од:

''Виши саветник
Члан 36.
У звању вишег саветника раде се најсложенији послови који знатно утичу на одређивање политике или постизање резултата у некој области из делокруга државног органа, који захтевају стваралачке способности, предузимљивост и висок степен стручности, самосталности и искуства, уз обраћање претпостављеном само о питањима вођења политике.
За рад на пословима у звању вишег саветника државни службеник мора да има завршен факултет и најмање седам година радног искуства у струци.
или
Самостални саветник
Члан 37.
У звању самосталног саветника раде се сложени послови који захтевају посебно специјалистичко знање и искуство, аналитичке способности, самосталан рад без надзора претпостављеног и доношење одлука у сложеним случајевима уз само општа усмерења и упутства претпостављеног.
За рад на пословима у звању самосталног саветника државни службеник мора да има завршен факултет и најмање пет година радног искуства у струци.''

ЈЕР КАКО НАПРЕД ЦИТИРАСМО:

'' Чланови дисциплинске комисије морају да имају завршен факултет и најмање пет година радног искуства у струци, а један члан мора бити дипломирани правник. ''

ШТО У КОНКРЕТНОЈ ПОРЕЗНИЧКОЈ НОМЕНКЛАТУРИ ОДГОВАРА ИНСПЕКТОРУ ОСНОВНА ФУНКЦИЈА НАЈМАЊА ПЛАТНА ГРУПА 2 ПЛАТНИ РАЗРЕД 1.

ЗАШТО?

ЗАТО ШТО УЧЕСНИК ДИСЦИПЛИНСКОГ ПОСТУПКА МОЖЕ БИТИ ПОРЕСКИ СЛУЖБЕНИК НА НАЈВИШЕМ ИЗВРШИЛАЧКОМ МЕСТУ, ТАКО ДА ЊЕГОВ ПРОПУСТ У РАДУ МОЖЕ ЦЕНИТИ ИСКЉУЧИВО ДИСЦИПЛИНСКА КОМИСИЈА КОЈУ ЧИНЕ ИЗВРШИОЦИ НАЈВИШЕГ ЗВАЊА.

Г) У ОРГАНИЗАЦИОНОМ ОБЛИКУ ДИСЦИПЛИНСКА КОМИСИЈА БИ СЕ ТАКО ЗВАЛА, А БИЛА БИ У РАНГУ ГРУПЕ ИЗВАН БИЛО КОЈЕ ДРУГЕ УЖЕ ОРГАНИЗАЦИОНЕ ЈЕДИНИЦЕ, А СВЕ ОВО САГЛАСНО:

Члану 22. Закона о државним службеницима, по коме постоји:
''Рад у радној групи
Државни службеник дужан је да поступи по писменом налогу којим га руководилац одређује за рад у радној групи у свом или другом државном органу.''

Или по основу

УРЕДБЕ
О НАЧЕЛИМА ЗА УНУТРАШЊЕ УРЕЂЕЊЕ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈУ РАДНИХ МЕСТА У МИНИСТАРСТВИМА, ПОСЕБНИМ ОРГАНИЗАЦИЈАМА И СЛУЖБАМА ВЛАДЕ, ДИСЦИПЛИНСКА КОМИСИЈА БИ БИЛА:

По којој:

'' Одељење, одсек и група

Члан 15.

(1) Одељење, одсек и у група могу да се образују сектору или секретаријату или изван њих.

(2) Одељење, одсек и група образују се изван сектора или секретаријата да би вршили послове из појединих области рада које нису у делокругу сектора или ако то налажу посебни прописи или да би пружали подршку спровођењу пројеката.

(3) Група се образује да би вршила међусобно повезане послове на којима ради најмање троје државних службеника или намештеника или и једних и других заједно.

Посебни називи за одељење, одсек или групу
Члан 19.

(1) Ужа унутрашња јединица не мора да се образује под називом одељење, одсек или група, већ јој орган може дати друкчији, посебан назив који боље одражава његов делокруг, али при томе морају бити испуњени услови за образовање одељења, одсека или групе.

(2) Ужа унутрашња јединица која је образована под посебним називом мора правилником да се уподоби одељењу, одсеку или групи.

Посебна радна група
Члан 28.

(1) Руководилац, директор органа у саставу или директор службе Владе који је одговоран Генералном секретару Владе може да оснује посебну радну групу и у њу именује стручњаке у одговарајућим областима да би пружили стручну помоћ у најсложенијим пројектним задацима.

(2) Решењем којим се оснива посебна радна група одређују јој се задаци, састав и руководилац, рок за извршење задатака и друга питања која су везана за њен рад.


Д) А СВЕ ОВО ЗБОГ ВРЛО СРОГИХ ДИСЦИПЛИНСКИХ МЕРА, КАО ШТО СУ:

4. Дисциплинске казне
Врсте
Члан 110. 

(1) За лакше повреде дужности из радног односа може да се изрекне новчана казна до 20% плате за пуно радно време, исплаћене за месец у коме је новчана казна изречена.

(2) За теже повреде дужности из радног односа може да се изрекне:

1) новчана казна од 20% до 30% плате за пуно радно време, исплаћене за месец у коме је новчана казна изречена, у трајању до шест месеци;

2) одређивање непосредно нижег платног разреда;

3) забрана напредовања од четири године;

4) премештај на радно место у непосредно ниже звање уз задржавање платног разреда чији је редни број истоветан редном броју платног разреда у коме се налази радно место с кога је премештен;

5) престанак радног односа.

(3) Новчана казна увек се извршава административним путем.''

ЈЕДИНО КРОЗ ДИСЦИПЛИНСКИ ПОСТУПАК МОЖЕ БИТИ СПРОВЕДЕНА ДЕГРАДАЦИЈА, ЗАБРАНА НАПРЕДОВАЊА, ПРЕКОМАНДА ИТД...ШТО СЕ ЗАБОРАВЉА И СТОГА СЕ О ОВОМ ПОСТУПКУ ГОВОРИ СА ПОТПУНИМ НЕРАЗУМЕВАЊЕМ И НЕСНАЛАЖЕЊЕМ.

С поштовањем,
Главни повереник,
Зоран Писковић с.р.
Достава извршена Интернет везом:
личном доставом преко писарнице Пореске
управе- Централе, као и на
press@poreskauprava.gov.rs

Е Д И Т О Р

Синдикат - Министарства финансија - Пореска управа Централа ''Независност''-Београд, Ул. Саве Машковића бр 3-5 соба 102 -Главни повереник- тел. 011/3950619 – факс: 011/3953429 е-мale zoran.piskovic@poreskauprava.gov.rs или zpiskovic@gmail.com URL adresa http://proglas.blogspot.com/ или посредством линка http://www.gsupipnezavisnost.org.rs/

Наш Си./Бр. Сл. од 23.04.2011. године


0 коментара:

Постави коментар